ارسال پاسخ

۲۲ مرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2372

pvc-asso.ir

فرایند میکس در مخلوط های خشک  pvc

یک میکسر گرم کننده باید پودر  pvc و تمام اجزای افزودنی را در مدت 5 تا 8 دقیقه به صورت یکنواخت مخلوط کند. در طول این فرایند دمای...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: تهیه هر نمونه آزمایشی مطابق روش های استاندارد مهم است. ترکیب همگن  pvc با سایر افزودنی ها یک پیش نیاز اساسی برای نتایج بهینه در فرایند تولید است.

 

میکسر، پایدارکننده ها، روان کننده ها، فیلر و سایر افزودنی ها را به صورت همگن با حجم مشخص (از لحاظ اقتصادی) در پودر  pvc توزیع می کند. یک میکسر گرم کننده باید پودر  pvc و تمام اجزای افزودنی را در مدت 5 تا 8 دقیقه به صورت یکنواخت مخلوط کند. در طول این فرایند دمای مخلوط به دلیل اصطکاک از 90 تا °C130 افزایش می یابد. با استفاده از فرمول زیر می توان بار مطلوب میکسر را محاسبه کرد.

OFL = 0.7 V BD

  • OFL= سطح مطلوب پرشدگی
  • V= حجم میکسر
  • BD= دانسیته بالک مخلوط خشک

با ترسیم دما و مصرف انرژی میکسر در طول فرایند اختلاط میتوان شرایط بهینه میکس را مشخص کرد.در مرحله اول میکس، پودر  PVC با افزودنی ها مخلوط می شود.

 

دما به دلیل اصطکاک ناشی از پره های میکسر تا °C50 افزایش می یابد. فرض براین است که درطول مرحله دوم ذرات مایع شده و خاصیت جریان آزاد مواد بهبود می یابد.بنابراین دما تا °C70 با تغییر اندک در مصرف انرژی افزایش می یابد. بالاتر از این دما در مرحله ی بعدی، اجزای استابلایزر و روان کننده ها شروع به ذوب شدن می کند.

 

شکل 1- نمایش دما در طی فرایند اختلاط

مخلوط  در میکسر گرم چسپنده می شود و خاصیت جریان آزاد کاهش می یابد، مصرف انرژی دوباره افزایش می یابد و به حداکثر می رسد و دما به حدود °C100 افزایش می یابد. مرحله ی بعدی با پوشش مواد افزودنی روی ذرات  pvc مشخص می شود. مواد ذوب شده یا مایع  در درون ذرات  pvc پخش می شود.

 

خواص جریان آزاد بهبود می یابد، مصرف برق کاهش می یابد و دمای میکس به حداکثر از 100 تا °C125 افزایش می یابد. این مخلوط خشک  به درون میکسر خنک کننده هدایت می شود. در این مرحله دما تا °C40 در 5 تا 10 دقیقه خنک می شود. سرعت چرخش 25 تا 30 متر برثانیه برای فرایند اختلاط در میکسر گرم منجر به زمان اختلاط مطلوب و پردازش ملایم می شود.

 

آب مورد استفاده برای میکسر خنک کننده نباید از 13 تا °C15 خنک تر باشد. دمای پایین می تواند منجر به تراکم رطوبت در میکسر خنک کننده  و دمای بالاتر از این مقدار باعث افزایش زمان خنک کنندگی شود.محصول نهایی یک فرایند اختلاط صحیح بدون گردو غبار، خشک و پودری با جریان پذیری آسان است.

 

بعد از حدود 24 ساعت استراحت ( برای اینکه مواد به حالت تعادل برسد) مخلوط خشک برای استفاده آماده است. در آخر میکسرها باید کاملا تمیز شوند تا از باقی ماندن هر گونه رسوب اطمینان حاصل شود.این رسوب ها ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در میکس های بعدی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد